სპეციალური მასწავლებლის როლი ინკლუზიურ განათლებაში

Main Article Content

ნინო მაზმიშვილი

ანოტაცია

ნაშრომის საგანია ინკლუზიურ განათლებაში მასწავლებლის როლის, დანიშნულებისა და საგანმანათლებლო
მნიშვნელობის და შედეგების კვლევა. ძირითადი თემაა საქართველოში ზოგადი განათლების სისტემის მიზის -
შექმნას ხელსაყრელი საგანმანათლებლო პირობები ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მქონე
თავისუფალი პიროვნების ჩამოყალიბებისათვის, ფსიქოლოგიური თუ ფიზიკური განსხვავების მიუხედავად,
მათთვის ზოგადი განათლების მიღების თანაბარი, შეუზღუდავი შესაძლებლობის სასწავლო ველის შექმნა. ნაშრომი
მიზნად ისახავს აღნიშნული იდეალების განსახორცილებლად, განათლების რეფორმით გათვალისწინებული
ინკლუზიური განათლების დანერგვას. ვგულისხმობთ, სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებების მქონე
მოსწავლეების ჩართვას ზოგადსაგანმანათლებლო სასწავლო პროცესში თავიანთ თანატოლებთან. ცხადია, აქვე
იგულისხმება, შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე მოსწავლეების ინდივიდუალური და/ან მოდიფიცირებული
სასწავლო გეგმებით სწავლებას, რაც განსაზღვრულა საქართველოს კანონით ზოგადი განათლების შესახებ. ჩვენი
კვლევის შედეგების გამოყენება შესაძლებელია საქართველოს ზოგადი განათლების სფეროში სასწავლო პროცესების
განხორციელების პროცესში.
შეიძლება დავასკვნათ, რომ კვლევის შედეგად შემოთავაზებული რჩევები და რეკომენდაციები დაეხმარება
უნარშეზღუდული ბავშვების განათლების სისტემაში ინტეგრაციას, რომლის მთავარი შემოქმედი არის
მასწავლებელი.

საკვანძო სიტყვები:
სპეციალური მასწავლებელი, ზოგადი განათლების სისტემა, ინკლუზიური განათლება, ინტერვენცია, იზოლაციის სტადია, ინტეგრაციული სტადია, ინკლუზიური სტადია, საბაზო აკადემიური უნარები, მულტიდისციპლინური გუნდი.
გამოქვეყნებული: დეკ 7, 2024

Article Details

სექცია
განათლების მეცნიერება